Data maratonu 15.05.2021r. (sobota)
Biuro zawodów

Godziny startów GIGA – 10.00
MEGA, CLASSIC – 11.00
FUN – 11:30
Czasy startu mogą ulec zmianom, ze wzgl. na obowiązujące obostrzenia.
Dystanse FUN – 17km
CLASSIC – 3
MEGA – 3
GIGA – 3
Opis trasy Start maratonu pod górę 500m po kostce brukowej w kierunku Prusickiej Góry. Po kilometrze i wjeździe na szczyt trasa maratonu się zwęża i wiedzie krętymi singlowymi ścieżkami raz w górę, raz w dół (i tak do 5km trasy). Na 5km zaczyna się kilometrowy podjazd na Średnią Górę, a za krzyżem kilometrowy techniczny zjazd (!!!). Następnie wypadamy na szuter i nim podjeżdżamy przecinając drogę asfaltową (Kondratów-Wilków).
Po chwili dystans FUN skręca w lewo, objeżdżając dookoła wzgórze Trupień (techniczny zjazd) dojeżdżając do szutru przy kopalni kamienia. Przecinając asfalt do mety pozostaje 7km, gdzie naprzemiennie przeplatają się techniczne zjazdy z szutrowymi podjazdami. 1,5km przed metą 400m podjazdu (o którym będziecie pamiętać na mecie).
CLASSIC/MEGA/GIGA udają się w kierunku kamienistego Diablaka, szczególnie przy podjazdach luźne kamienie dadzą się we znaki wytrącając z rytmu jazdy. Po zdobyciu szczytu zjazd do asfaltu, tory i podjazd asfaltem do Biegoszowa (pamiętaj jedź prawą stroną – w czasie zawodów obowiązują przepisy ruchu drogowego, a samochody mogą normalnie jeździć!!!). Przed samym Biegoszowem, krótki szybki asfaltowy zjazd (tu szczególnie trzymaj się prawej strony jezdni!!!), z niego skręcamy w lewo w kierunku rozjazdu (Classic i Giga za drugim razem jedzie prosto, a Mega i Giga (pierwszy raz) skręca w prawo).
CLASSIC chwilę po rozjeździe ma 1,5km zjazdu do Kondratowa, skąd pozostaje 8km do mety gdzie naprzemiennie przeplatają się techniczne zjazdy z szutrowymi podjazdami. 1,5km przed metą czeka 400m podjazdu (który zważywszy na końcówkę trasy może dać się we znaki).
MEGA/GIGA pokonuje dwa wzniesienia Gozdnica i Międzygórze i kieruje się w kierunku Zawodnej, tam kilka krótkich odcinków Singletrack Gozdno oraz kilka elemtów technicznych, w tym chyba najcięższa do wjechania na trasie ścianka. Następnie objeżdżamy Wielisławkę i Organy Wielisławskie, jeszcze kilka krótkich odcinków Kaczawskich Singletrack (Gozdno, Dwa Wąwozy, Pod Grzybkami), wjazd na Jastrzębną, i 2km zjazdu do Kondratowa. Do mety pozostaje 8km gdzie naprzemiennie przeplatają się techniczne zjazdy z szutrowymi podjazdami. 1,5km przed metą 400m podjazdu (który zważywszy na końcówkę trasy może dać się we znaki).
GIGA II RUNDA poprowadzona po trasie Classic.